Slangen knuffelen en Cheetahs aaien - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aafke Idink - WaarBenJij.nu Slangen knuffelen en Cheetahs aaien - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aafke Idink - WaarBenJij.nu

Slangen knuffelen en Cheetahs aaien

Door: Aafke Idink

Blijf op de hoogte en volg Aafke

10 November 2014 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Daar ben ik weer! Deze week waren er wederom drama-momentjes op het werk en daarnaast kwam Stefan op bezoek! Om maar meteen de Real African Experience te beleven hebben we zo’n beetje elk beest dat hier rondloopt gezien dit weekend.

Na de domper van zondag (omdat de WiFi weer maar eens kapot is) begon de maandag met een geniaal moment. Ik was op weg naar mijn werk en het is hier in Kaapstad niet gebruikelijk om te wachten op de voetgangerslichten. Je loopt gewoon de straat over wanneer jij denkt dat dit kan (dit levert soms gevaarlijke situaties op). Ik had deze gewoonte al vrij snel aangenomen en ook vandaag liep ik dus de straat over toen er een gat was tussen de auto’s. Een tegemoetkomer zei toen tegen mij: ‘Becoming a Capetonian hey, nice’. Hier moest ik best wel om lachen en ben dus duidelijk op de goede weg met mijn inburgering.
Ook op het werk begon de dag internetloos. De eerste 2 uur heb ik dus eigenlijk helemaal niks gedaaan en toen deed het internet het gelukkig weer en stroomden de emails binnen.
Daarna ben ik eigenlijk de hele dag bezig geweest, het was super druk, dus de dag ging snel voorbij. Er was ook weer flink wat drama, want één boeking van bijna 30 kamers stond op November, terwijl ze eigenlijk voor December hadden overlegd. Ze hadden nu dus een enorm kamertekort, omdat deze groep door de systeemwisseling ergens verstopt was gebleven. Hierdoor werd de RDM Manager super boos op de Revenue Manager en de Groups&Conferencing college. Haar reactie kon zo in een film, van het haren wapperen tot het stampen aan toe.
Die avond deed de WiFi het verrassend genoeg nog steeds niet. Ik ben toen dus maar naar een internetcafé gegaan (desperate times call for desperate measures). Hier zaten allemaal scruffy mannetjes die volgens mij niet helemaal goed waren, sommigen zaten overduidelijk aan de drugs en anderen kregen het allemaal niet geregeld op de computer. Ik heb toen maar weer een boze mail gestuurd naar de Real Estate, dus we zouden morgen zien of dit resultaat had gehad.

Voordat ik daar achter zou komen moest ik natuurlijk nog werken. Het was een heel rustig dagje tot aan het laatste uur. Toen bleek opeens dat 4 Expedia boekingen niet door het nieuwe systeem waren gekomen en kwamen we dus 4 kamers te kort voor die nacht. Het duurde niet lang of de RDM Manager, de Marketing Manager, de Revenue Manager, de Front Office Manager, de Guest Relations Manager én de Reservations Manager waren op zoek naar kamers in andere hotels. Dit was nog een hele opgave want we waren niet de enige hotels die vol waren. Het was ook nog even zoeken wie ze bij ons in het hotel wel konden missen, want tussen één van die boekingen zat een Marriot Elite Rewards person (geen idee wat dat precies inhoudt, maar die persoon was in ieder geval veel te belangrijk om te laten lopen. Ik zou de volgende dag pas weten of allemaal nog goed was gekomen, want mijn werkdag zat erop.
Toen ik thuis kwam hadden we inderdaad weer WiFi, dus ja, maar eens zien hoelang het deze keer gaat duren.

Woensdag was in tegenstelling tot veel andere dagen een hele rustige dag. Er gebeurde niks spannends op het werk en de WiFi had ons nog niet verlaten. Het enige minpuntje van die dag was de stromende regen, maar op een zeiknatte broek na was ook dat niet heel boeiend.

Donderdag was de laatste volle werkdag bij Reservations. Ik heb braaf m’n taken gedaan en ik had het vrij druk, dus de dag ging snel. Ik zat wel al een beetje met m’n hoofd bij de volgende dag. Wederom geen memorabele momenten.

Vrijdag mocht ik van de manager rond de middag al weg van het werk, omdat ik Stefan wilde ophalen van het vliegveld!! We hebben op het gemakje even zijn spullen naar het appartement gebracht en toen zijn we lekker op het strand gaan bakken. Die avond zijn we maar vroeg naar bed gegaan, want de volgende ochtend zou er om 07:15 een busje van Hotspots2c op ons wachten.

Zoals gezegd stonden we dus zaterdag heel vroeg op om aan een tweedaagse Wildlife + Safari-tour te beginnen. In ons busje zaten ook nog een Deen, een Zwitserse, een Canadees, een Amsterdamse en een Braziliaans stel. Een mooie mix dus. Na een 6 uur durende autorit met verschillende stops zoals Ronnies Sexshop (er hingen wel een hoop strings en BH’s aan het plafond, maar het was gewoon een cafeetje in the middle of nowhere), kwamen we aan bij de eerste bestemming: de struisvogelboerderij in Oudtshoorn. Hier konden we struisvogels voeren en werd het een en ander uitgelegd. Op het eind kon je er ook op zitten, maar dan werd een zak over de kop gedaan, dus dat vond ik een beetje zielig.
Daarna reden we door naar het Cango Wildlife Park, een park waar je reptielen en katachtigen kon zien. Hier kregen we eerst een korte rondleiding langs alle dieren die ze hadden (van krokodillen en Pumba’s tot aapjes en Simba’s) en daarna mocht je kiezen welke dieren je wilde ontmoeten. Stefan en ik zijn toen allebei met een Cheetah op de foto geweest en hebben allebei een slang om de nek gelegd, en ik ben toen zelf nog op de foto geweest met Ringstaartaapjes. Supergaaf om te doen allemaal!
Aan het eind van de middag reden we door naar het Guesthouse waar we zouden overnachten. We hebben met z’n allen in een backpackers hostel gegeten en daarna hebben we gezellig drankjes gedaan bij het kampvuur. Ik heb ook mijn eerste potje pool gespeeld toen. Ik heb verloren van Steef en verder wil ik er niet over uitwijden, want dat was echt te genant.

De volgende ochtend werden we iets later opgehaald (10 over 8) en reden we door naar Buffelsdrift Game Lodge, om daar op olifanten te rijden. Dit was echt heel gaaf om te doen. Stefan en ik zaten (uiteraard) op de grootste en toen hebben we met de gids een rondje door het park gereden. Daarna mochten we de olifantjes nog voeren en kregen we knuffels. Dit tot groot vermaak van een Amerikaans meisje dat duidelijk teveel naar MTV had gekeken. Met haar irritante Chinees-klinkende stem zei ze om de 10 seconden ‘OMYGOOOOODD, THAT IS SO CUUUUTEE’ om vervolgens af te sluiten met een lach waar je kippenvel van kreeg. Onze groep (zelfs de gids deed mee) heeft hier nog flink om zitten te lachen toen we weer in de bus zaten, blij dat zij niet bij onze groep zat.
Na de olifantjes gingen we op bezoek bij de leeuwen. We kregen allemaal een houten stok mee (just in case) en we gingen wandelen met de leeuwen. Af en toe werd even pauze ingelast voor een korte fotoshoot en na een uurtje wandelen met de leeuwen (ze liepen gewoon los om je heen), was het alweer tijd voor de laatste stop van dat weekend: de Safari.
We werden in zo’n 4x4 vehicle gezet met z’n allen en toen reden we het park in. We hebben alle dieren van de big 5 gezien, behalve de luipaard, omdat teveel boeren in de omgeving die neer wilden schieten. Ze luipaarden aten hun schapen, dus ze hebben de luipaarden uit voorzorg verplaatst naar een ander park. Verder hebben we wel Springbokken, Buffels, Gnoes, Elanden, Giraffen, Olifanten, Neushoorns, Leeuwen, Zebra’s, Schildpadden, verschillende soorten volgens en één heel vies groot insect gezien. Het had wat weg van een sprinkhaan maar dan knalrood en met gele stippen op de rug. Al met al een geslaagde Safari dus.
Daarna was het tijd om terug naar huis te gaan. Iedereen lag moe maar voldaan te slapen in de bus en ik denk dat we het er allemaal over eens waren dat we een hele leuke groep hadden!

Volgende week ga ik nog allerlei dingen doen met Stefan, dus ik zal jullie zondag/maandag weer vervelen met nieuwe avonturen. Tot dan!

  • 10 November 2014 - 15:20

    Cecile Idink:

    Leuk dat jullie je daar zo goed vermaken. Wij redden het net hier zonder papa ;)

  • 12 November 2014 - 12:01

    Anjer:

    Dag Aafke en Stefan, in plaats van een dagje uit worden het nu al weekendjes weg, moet niet gekker worden of je hebt zo een week vakantie denk ik.
    Mooi dat je al een beetje ingeburgerd raakt Aafke maar je weet het hé: links, rechts, links en dan pas oversteken als de weg vrij is ;-) Inburgeren is leuk, leer je andere culturen kennen, dat mensen niet allemaal op een voor ons bekende manier op bepaalde situaties reageren en dat ''de hazen anders lopen'' dan je gewend bent. Zal aanpassen worden en meegaan in de Zuid-Afrikaanse way-of-life. Kan je dat terug in Terneuzen mooi eens in praktijk brengen, kijken hoelang je dat vol mag houden van het thuisfront.
    Hoop dat jullie samen nog een mooie tijd meemaken, het begin is, getuige de verhalen en plaatjes, in ieder geval goed geweest. Zal wel even kijken of we de plaatjes ook bij opa en oma kunnen krijgen.
    Groetjes Anjer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafke

Voor mijn stage vanuit de hotelschool in Maastricht doe ik een operationele stage bij het Victoria Junction Hotel in Kaapstad. In deze blog kun je mijn avonturen volgen.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 498
Totaal aantal bezoekers 13671

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: