Sealfies en fanfarefoto's - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aafke Idink - WaarBenJij.nu Sealfies en fanfarefoto's - Reisverslag uit Kaapstad, Zuid-Afrika van Aafke Idink - WaarBenJij.nu

Sealfies en fanfarefoto's

Door: Aafke Idink

Blijf op de hoogte en volg Aafke

12 Januari 2015 | Zuid-Afrika, Kaapstad

Week 20, een mijlpaal en ook bijna het einde! Deze week zal vol met zeehonden, andere blaffers, wederom diefstal en een toch wel irritante parade met de meest gekke pakjes die je je kan bedenken.

De maandag begon meteen hefttig. Ik was nog geen uur op het werk (en dus nog niet helemaal wakker) toen zo’n arrogante Prokard Member uit het niet begon te schreeuwen tegen mij. Hij gebruikte zijn free-night voucher, maar die is exclusief ontbijt, dusja, betalen aub. Nou dat was hem toch nog nooit overkomen. Toen hadden we vervolgens nog ruzie over of hij 25% of 50% korting krijgt op zijn ontbijt (bij 1persoon 25%, bij 2 personen 50%). Maargoed uiteindelijk had hij gewoon betaald en kon ik verder met wakker worden. De man was nog geen twee seconden weg toen het hele team mijn geestelijke gesteldheid kwam checken. Ik kreeg allemaal schouderklopjes en aaitjes over de rug, wantja, zo’n man die tegen je schreeuwt, dat moet natuurlijk schokkend zijn geweest. Ik kon me er zelf niet heel druk om maken, want hij had keihard ongelijk, dus mijn geest was behalve moe, prima in orde. Verder was het een prima dagje, niet te druk en niet te veel zeikerds. Die avond hebben we lekker aardappel anders gemaakt (heeeeeerlijk Nederlands) en toen ben ik vroeg gaan slapen.

De dinsdag ochtend had ik opstart problemen. Ik heb 5 minuten op bed voor me uit zitten staren, twijfelend of ik zou gaan. Uiteindelijk mezelf maar uit bed gehesen en aangekleed, en ik stond weer braaf als eerste op mijn werk. De shift was godzijdank heel rustig, want ik had absoluut geen zin om hard te werken. De dag ging een beetje als een waas aan me voorbij en na een heerlijke pasta (zelf gekocht) met zalm kroop ik weer vroeg mijn bedje in.

Woensdag was ik vrij en samen met Jill gingen we die dag snorkelen met zeehonden. Om 9 uur in de ochtend kwamen we aan in Houtbay en hesen we ons in onze duikpakjes. Na een korte instructie over onze gehuurde Go-Pro en het innemen van een reistabletje (ik was mijn water vergeten en kreeg hem niet weggeslikt, dus dat was echt moeilijk goor) stapten we op een groot gemotoriseerd rubberen bootje en gingen we op top speed (dat was natuurlijk wel gaaf) naar de snorkellocatie. Eenmaal daar deden we de flippertjes aan, de brilletjes op en toen mocht ik het spits afbijten en sprong ik als eerste in het koude water. Het was eerst even zoeken met de flippertjes, het brilletje en vooral de GoPro, maar al vrij snel konden we gaan filmen en natuurlijk genieten van de zeehondjes. Het was echt onwijs gaaf, die beesten komen heel dichtbij je en zijn heel speels. We hadden ook nog een paar kleintjes gezien, superschattig natuurlijk! Onder water zijn de ogen van de zeehonden ook supergroot en lijken ze bijna licht te geven. Ze zijn super snel en ze doen echt grappige kunstjes in het water of op de golven. Voor het eindresultaat van al ons filmwerk moet je even op de link onderaan de blog klikken! Ik was uiteindelijk ook weer als eerste uit het water, want ik had het suuuuuuuuuper koud. De mannen gooiden lekker warm water in mijn pak en ik kreeg een warme chocomel. Nooit gedacht dat ik dat zo lekker zou vinden met 30 graden! Vijf minuutjes later moest de rest ook terug komen en toen vaarden we weer op spectaculaire snelheid terug. Daarna gingen Jill en ik nog even naar Chapman’s peek, want een suuuuper mooi uitzichtplekje is. Daarna zijn we in de buurt van Campsbay in een broodjeszaak gaan eten en vervolgens hebben we ons even opgewarmd op het strand. We hebben er niet heel lang gelegen, want de golven kwamen naar onze mening iets te ver het strand op. Wijs dat we waren gingen we dus naar huis, en ja hoor, we waren halverwege te trap, keken om en zagen een golf die opeens heeeeel ver het strand op was gegaan, precies waar wij lagen. Heerlijke timing dus, anders hadden we net als veel andere mensen zeiknatte spullen gehad.

Donderdag was het weer een suuuuuuperrustige dienst, en omdat ik nog altijd heel moe was, vond ik dat prima. Tegen het eind van de dienst werd ik het kantoortje van de FO manager ingeroepen en hij zei: wees heel eerlijk tegen mij: wie heeft die chocolaatjes gegeten? Ik wist van geen chocolaatjes, en dat zag hij meteen dus ik mocht meteen weer weg. Maargoed er is dus weer gestolen (weet niet helemaal zeker of die chocolaatjes nou van of voor een gast waren) en iemand van het FO team heeft dat gedaan. De RDM manager wist het deze keer ook, dusja, nu ontkomen ze niet meer aan een groot onderzoek. Ben benieuwd! Ik gok dat ik de uitslag niet meer meekrijg, want ik ben natuurlijk binnenkort weg. Verder had ik die dag een hele arrogante gast aan de telefoon. Hij wilde een IPhone oplader hebben, dus
Ik zei: meneer geef me 5 minuten, dan ga ik kijken of we er een hebben en dan bel ik u terug.
Zei hij: 5 minuten?!
Ik zei (al lichtelijk geirriteerd): Okee meneer 2 (alsof ik een timer ga aanzetten)
en toen zei hij: Ja want ik dacht dat jullie een 5 sterren hotel waren..
Vervolgens zei ik: Nee meneer wij hebben 4 sterren, ik bel u zo terug. (lichtelijk bitchy)
Die avond hadden we heeeerlijk pannenkoeken gebakken en wederom dook ik vroeg mijn bedje in.

Vrijdagochtend had ik onwijs veel hoofdpijn en ik kreeg mezelf echt niet uit bed gehesen, dus ik had me ziek gemeld. Ik heb toen lekker lang geslapen en vervolgens aan school gewerkt. Verder heb ik helemaal niks gedaan die dag, behalve in bed liggen en aan school werken.

Zaterdag was de stilte voor de storm. Die dag hadden we heel weinig departures, maar op zondag zouden we er 75 hebben!! Die dag was het heel hectisch en heel lawaaierig. Het ANC (de partij van Mandela en nu dus Zuma) was namelijk 103 jaren, dus de hele ochtend lang kwamen er allerlei fanfares in allerlei kleuren langs, die naar het stadion marcheerden. De helft van de tijd kon je de telefoon of de gasten dus niet horen, dat was irritant, maar we mochten wel veel kijken en omdat het zo rustig was kon dat ook prima. Verder heeft het hele team ook onwijs veel Candy Crush gespeeld die dag, super grappig!

Zondag was het dus moeilijk druk. Mijn college was heel lief 2 uur te laat, maar ondanks alles waren we prima op tijd klaar met onze dienst. Heb mezelf toen wel even een schouderklopje gegeven natuurlijk! Toen ik na mijn dienst terug naar huis liep kwam een klein, vrij jong mannetje op me af en die zei: you must just give me a hug. Voordat ik weg kon duiken had hij me al gevangen, ik voelde zijn handen op m’n rug en hij kneep me bijna fijn. Vervolgens kustje hij me op mijn schouder op de blazer en liep hij verder. Ik liep ook verder en voelde meteen aan mijn tas. Een oplettende burger achter mij zei toen: ze hebben niks gestolen, ik had gekeken. Vervolgens liep ik nog een stukje met hem verder en hadden we een interessant gesprek over de bedelaars hier in Kaapstad. Hij was zelf tekenaar van shirts en billboards en zat in een project om de armeren te stimuleren om ook zulke dingen te doen. Hij vertelde me ook dat er een onderzoek was geweest naar waar het geld heen gaat dat al die bedelaars krijgen. En pap, de uitslag zal je schuldgevoel vast verkleinen. Nog geen 5 procent van al dat geld (en dat ging over miljoenen randen) ging naar kleren en eten. Het merendeel ging naar drank en drugs. En de grootste bedelaars zijn vaak de grootste verslaafden. Ik zie ook regelmatig van die zwervers gesprekken met zichzelf voeren of gister was er dan eentje die (ik weet niet hoe ik het goed moet beschrijven) bij een stoep stond waar een hoek ik zat en die hoek volgde hij precies en dan ging hij weer precies op het randje lopen en daar weer op bepaalde tegen en dan weer wat stapjes terug, want hij deed het niet goed. Het zag er heel neurotisch uit!
Die avond gingen we uiteten bij NV80 en ik heb daar een van de lekkerste stukjes vlees gegeten van mijn leven, de springbok was precies goed en hij was echt onwijs lekker. Die avond kon ik ook eindelijk weer een beetje later naar bed, want ik ga volgende week alleen maar late diensten werken.

Dat was dus alweer een week. Nog even en dan houden de blogs op! Volgende week hoop ik weer leuke verhalen te kunnen vertellen en voor nu geef ik jullie alleen nog de link naar de video van mijn zeehonden avontuur!

https://www.youtube.com/watch?v=2grAIvR-41k

Tot volgende week!

  • 12 Januari 2015 - 23:44

    Cecile:

    Leuk die zeehonden! Wat dacht je van Ecuador en de Galapagos eilsnden i
    p.v. fietsen op Cuba ? Vindt papa ook leuker.
    Xxx mama

  • 15 Januari 2015 - 09:01

    Neef Michiel:

    Hoi Aafke,

    nou ik ben lichtelijk jaloers hoor! Dat zeehondenfilmpje is echt leuk. Heb je er ook een aangeraakt?

    Volgens mij heb je de goede houding in het Hotel ook wel gevonden, haha!
    Mooi dat alles goed gaat.

    groetjes, Michiel

  • 16 Januari 2015 - 12:48

    Anjer:

    Dag Aafke, even voor de stoertjes uit Terneuzen, André en fietsen op Cuba lijkt me inderdaad niet wijs, op Terschelling groeien de kuiten al tot ongekende proporties uit dus we voorzien grote problemen op Cuba. Een gezellige wandeltocht tussen de oerdieren op de Galapagos eilanden lijkt ons dan wel beter. Gelijk maar even duiken met die zoutwaterleguanen, is dat ook maar weer gedaan! In Ecuador even iets oogsten, goed verstoppen in de koffer en hopen dat er geen controle komt, schijnt goeie handel te zijn.
    Daarentegen schijn je op Cuba wel fijn aan de sigaar te kunnen en lekker te kunnen dansen, er is zelfs naar verluid hier en daar WiFi.
    Zal een lastige keus worden maar jullie kunnen ook altijd nog naar Terschelling, duiken met de zeehonden dia Aafke naar het noorden gestuurd heeft.

    Tot de volgende keer maar weer, Anjer.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Aafke

Voor mijn stage vanuit de hotelschool in Maastricht doe ik een operationele stage bij het Victoria Junction Hotel in Kaapstad. In deze blog kun je mijn avonturen volgen.

Actief sinds 28 Aug. 2014
Verslag gelezen: 273
Totaal aantal bezoekers 13661

Voorgaande reizen:

25 Augustus 2014 - 02 Februari 2015

Stage in Kaapstad

Landen bezocht: